Direct naar inhoud
VrijwilligersNet

Zomertoer in Zwolle: architectuur en een biertje bij Bennies 

Gepubliceerd op:

In het kader van de Zomertoer was ik (Remco) dinsdagavond 16 juni samen met penningmeester Frans Hofstede op bezoek bij de afdeling Zwolle. De Zomertoer is het jaarlijkse moment waarop medewerkers en bestuursleden van het landelijk bureau van de Fietsersbond meefietsen met lokale afdelingen, om te zien wat er speelt en knelpunten te bespreken. En dit keer fietsten we met ruim 20 belangstellenden mee met FietsjeMet

FietsjeMet is de maandelijkse avondrit die vrijwilliger Hans Havinga heeft bedacht, geïnspireerd door de Parijse Mayo Jaune. Elke tweede dinsdag van de maand verzamelen deelnemers zich om 20.00 uur op het Lübeckplein achter het station Zwolle. Deze keer had vaste deelnemer Andries Kuipers een route uitgestippeld langs bijzondere Zwolse bouwkunst. Zo zijn we onder ander langs de brandweerkazerne op de Marsweg, de structuralistische Krekenbuurt, het eerste Knarrenhof woonproject in Zwolle en de voormalige Ambachtsschool aan de Mimosastraat gefietst. Tussen de projecten door werden we gewezen op bijzondere gevels en mooi metselwerk. 

Na anderhalf uur fietsen was het tijd voor café Bennies, want bij Fietsjemet hoort een drankje. Op het terras van het café spraken we over de gemeentelijke plannen met de Singel en wat de Fietsersbond daarvan vindt. De groep zelf was een mooie afspiegeling van wat FietsjeMet wil zijn: ebikes, een driewieler, leden én mensen die nog geen lid zijn. Iedereen is welkom. 

Deel deze pagina

Een lijst met artikelen